בשמי בוטיק - אמברגריז - ניחוח התשוקה
top of page
חיפוש

בשמי בוטיק - אמברגריז - ניחוח התשוקה

ענבר אפור, או בשמו אמברגריז, הוא אחד מחומרי הגלם היקרים והמעניינים ביותר בתעשיית בשמי הבוטיק העולמית. מה מקורו ולמה הוא כל כך יקר? התשובה טמונה באופן שבו הוא נוצר ובתהליך הארוך העובר עליו כחומר גלם מרגע היווצרותו ועד לרגע בו הוא הופך לתמצית מרוכזת ומלאת תשוקה שתמצא את דרכה לבושם בוטיק שווה במיוחד.


אמברגריז הוא חומר גלם הנוצר באופן טבעי במערכת העיכול של לווייתני זרע או בשמם המוכר יותר: ראשתן גדול - ראש. האמברגריז הוא חומר חלקלק שצבעו אפרפר דמוי שעווה המופרש מכיס המרה ומסייע ללוויתן הזרע בעיכול מזונו העיקרי - דיונונים. על ידי עטיפת המזון בקיבת הלוויתן האמברגריז שומר על קיבתו מפני פגיעות אפשריות כתוצאה מעיכולם. לוויתני הזרע מקיאים את האמברגריז מגופם וגושי האמברגריז שנראים כמו אבנים נפלטים אל החוף. ריחם כאשר הם טריים אינו נעים במיוחד, אך הקסם האמיתי מתרחש ככל שהם מקבלים יותר זמן אוויר ושמש. אז מקבל האמברגריז ארומה מתקתקה וחושנית.


לוויתן

ריחו הייחודי של הענבר האפור הפך אותו במהרה לחומר גלם מבוקש מאד בתעשיית הבישום, עד כדי כך שציד לוויתני זרע הפך פופולארי כדי להשיג את האמברגריז הניחוחי אשר נמצא בתוך גופם. כיום בעקבות חוק הגנת היונקים הימיים, מעדיפים ברוב המקרים להשתמש בחלופה הסינטטית לאמברגריז הנקראת אמברוקסיד. ק"ג אחד של אמברגריז ממקור טבעי באיכות טובה יכול להגיע לכ 50,000 אירו!!!


1888 בושם בוטיק קאסהמורטי
בושם בוטיק עם אמברגריז

רבים נוטים לבלבל בין אמברגריז או ענבר אפור לבין אמבר או ענבר שהוא שרף המופק מעצים, וריחו שונה לחלוטין. ניחוחות עם תו ענבר אפור / אמברגריז או אמברוקסיד הינם חמימים וחושניים, ויש האומרים כי אף מעוררים ביותר ונועדו לאנשים שאוהבים בושם עם נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
הורדה (1).png

עולם הבישום מרתק אתכם?

גם אותנו! הרשמו לקבל את כל הפוסטים ישירות לתיבת המייל שלכם 

Let the posts
come to you.

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page